Monday, September 7, 2009

update for yesterday...bengs toll la tenet nieh...

Dah seminggu tak menjejak di sini. Dan, sedar tak sedar dah nak raya dah. Dalam pada last week baru balik dari Kluang, aku dah mengira pulak hari nak balik raya. Flight aku 17/9 nie. Sorang cikgu tue dah siap usik-usik kata flight akan delay lagi. Kureng toll la anda nie! Jangan…kang mak tak nangis, aku lak wat drama sebabak kat airport Miri tue. Hehehe…Berpuasa di sini, lebih kurang berpuasa di luar Negara. (macam penah ke luar Negara cam cik eilot je gaya cakap tue…huhuhu…) Bukan apa, majoriti kat sini mengambil mudah bab-bab berpuasa nie. Ada yang sudah tua bangka, masih tak tahan nak berpuasa. Mengalahkan si faiz, adik aku. Tatau la mentaliti mereka nie macam mana. Moga-moga Allah sentiasa melindungi aku di sini.

Hmm, Cik eilot telah selamat menjejakkan kaki ke Johor. Semalam abah dan mimi amik di KLIA. Cet, kenkunun mau jeleskan aku yang mak masak nasi lemak rendang. Sekali call mak, mak kate, mane ade mak bekalkan abah. (erk, kenkunun tak jeles, tapi sebenarnye agak terliur la dengar menu semalam. Astaghfirullah…pose,pose..) Erk, call tadi, she is still sleeping due to jetlag. Huh, makcik tue…jetlag sokmo. Oh, hampir terlupa. Today's Abah’s birthday. Yang keberapa? Yang ke 59 tahun. Huhuhu…next year dah 60. erk…aiyokk! Tadi masa call nak wish, abah tengah berbual dengan pakcik Rafi. So, just make a simple and short wish. Ye la, nak borak lebih-lebih, ada orang lain. Semoga abah beroleh kesihatan badan yang baik, dilapangkan rezeki, dipermudahkan segala urusan. Semoga abah sentiasa ceria di samping kami semua. Hehehe…




Tangan yang menaip: On Tuesday, battle of the brain start. Hehehe…UPSR. Tatau la dak-dak aku ok ke tak. Last time check their performance, mendidih menggelegak darah aku. Cuti seminggu, cuti segala ilmu. Tak ingat dah apa yang patut dibuat. Ko, kena basuh dengan aku past few days. Tapi, basuh basuh manja la. Nak bagi naik sikit semangat dorang. Hmm, one of our ayam tambatan telah dimasukkan ke hospital. Ke Kuching lagi tue. Kesian. Mesti tengah tensi bertimpa-timpa. Teacher doakan awak cepat sembuh ye.

No comments:

Post a Comment