Tuesday, August 4, 2009

fatin accident!!

Sentap!! blk dr kelas dpt msg dr abah n ikin. bukak msg abah dulu..."salam, apa kaba? nak beritahu, fatin kat hosp. tg ampuan rahimah klang n mak ada teman atin..salam.." aku terpikir H1N1 jek skang...terus call abah...Ya Allah, FATIN ACCIDENT!! apa lagi, dengar jek macam tue terus banjir kilat. seyes!! takut!! abah pulak cakap, kereta langgar dia. damn! mesti teruk...aku tanya lagi walaupun abah cakap dia baru jek tido. aku, mane leh tunggu. aku tanya teruk ke, abah jawab dua tiga tulang belakang dia patah. mana la aku tak banjir. dah tak kira murid lalu lalang dah... dgn GB pun lalu belakang aku, dgn kerani pun...menangis tak hengat dah waktu tue...abah citer serba sedikit. then aku baru terpikir kesian abah yang tak tido sepanjang malam. aku pun cakap, abah tido la dulu.
aku tak puas hati, aku call ikin. kali nie, dah calm sikit la. ikin pun cerita semula. atin otw nak gi photostat mlm semalam. dia bagi signal and dah ke kanan pun untuk U-turn. kereta bengong tue tak sempat brek, dan memang aku agak kereta itu sangat laju la, merempuh belakang motor fatin. terduduk dia. sempat dia call busu ina. nasib baik, akal dia cepat berpikir. and, bcoz of her knowledge, dia tak terus bangun. alhamdulillah.
pagi nie, dgr kes dia kena refer pakar. and bukanlah dua tiga tulang. satu, tapi atas pinggang. apa ntah nama tulang tue ikin ckp. tokbak pun dtg sama malam tadi. ye la, phisio dia accident. kesian kat fatin. memang aku sedih giler la nie. time hilang kewarasan tadi, terpikir nak book ticket balik weekend nie, seb baik bertenang kejap.
Hopefully, Fatin takde la teruk sangat. tapi, dah tulang belakang. mesti la teruk jugakkan? dgr2 dulu tokbak pun penah patah tulang belakang. ok memang ok, cuma ada certain time yang kesakitan itu akan menjadi-jadi. fatin, fatin. dah dulu penah patah kaki, dua kali di tempat yang sama. Ya Allah, semoga Kau lindungi adikku....

No comments:

Post a Comment