Thursday, July 2, 2009

benarkah?

Benarkah minda di bawah sedar kita sering memikirkan apa yang tidak terpernah kita fikirkan? Dah tiga kali aku berada di bawah pengaruh minda bawah sedar nie.
Yang pertama, dulu, aku dah lupa pun perkara tue. Tetiba malam tue, termimpi pulak. Ceritanya, aku tanpa sengaja telah menyakitkan hati orang. Aku dah mintak maaf. Tapi dia tak terima. Dia kata dia memang sangat terasa hati. Ok la, dah orang tak nak terima maaf aku, takkan aku nak terhegeh-hegeh lagi. Tapi, memang aku terkilan lah. Aku dah tak pikir mende tue. A month later, tiba-tiba aku termimpikan perkara yang sama. Terbangun aku malam tue. Then paginya, cerita kat my buddy. She said, benda tue memang ada dalam minda aku. Then tanpa sedar, minda aku menggerakkan peristiwa itu untuk dimasukkan dalam mimpi. Walau aku kata aku tak pikir, sebenarnya ia telah tanpa sengaja memikirkan untuk aku. (paham tak? Buat-buat paham je la…)
Yang kedua, lepas konvo. Tetiba aku mimpi aku bercouple dengan sorang mamat nie. Tak pernah terpikir langsung pasal mamat nie. Nape ntah masuk dalam mimpi dan minda bawah sedar aku. Bengongs jek!!
Yang ketiga malam tadi. Tetiba termimpikan cikgu sekolah aku. Aku jumpe dia time wedding member sekolah aku. Dia seronok yang kami jadi cikgu jugak. And she have anak lelaki yang sebaya dengan aku. Huhuhu…Dengan jayanya, dia telah merisik aku, di dalam mimpi itu. Erk!!! What the heck?? Hoh! Lagi sekali aku terjaga. Biar benar. Bengong sungguh kali nie. Yang kali nie memang buat aku tergamam. Adakah sebab aku dah mula takut, aku belum mempunyai sesapa, maka minda bawah sedar aku menjalankan tugasnya? Scary dowh rasanya kali ini! Aku nak mintak tolong sapa nie? Aduhai…masak, masak!!

1 comment:

  1. hi cik kak, ni dah kali ke-4 aku try tinggalkan comment kat sini, asik terpadam jer..

    hemmm, berkenaan topic kat atas tu...errr lebih kurg la aku pun camtu so x dpt la den nak nolong, hehe...coz diri sendiri pun still blur lg....ahaksssssss....
    apepun, klu ade cite ape2 jgn lupa info aku k...take care sis!

    ReplyDelete