Monday, July 6, 2009

masalah.....

Kenapa kan, perempuan sering disalahkan jika masalah rumahtangga berlaku? Ok, memang ada sesetengah perempuan yang cari nahas, kacau rumahtangga orang. Tapi what if jika one girl nie tak tahu yang lelaki yang dikenalinya itu laki orang. Then dorang berkawan. Tapi, tak terlintas pun pada perempuan nie nak berniat lebih dari seorang kawan. Si lelaki pulak, menggatal, baru sekali jumpa dah terus cakap sayang, suka. Dan, kenapa bila masalah begini berlaku, si wife cari perempuan nie dan tuduh yang bukan-bukan? Kenapa tak selidik laki kau tu dulu? Bukan semua perempuan desperate sangat nak berlaki. Tapi, memang kadang-kadang kita yang perempuan nie tak tahu yang lelaki itu dah berkahwin. So, siapakah yang harus dipersalahkan?
Aku tak pernah berhadapan dengan masalah sebegini. Tapi masalah laki orang yang menggatal, pernah aku lalui. Dua kali aku terjebak. Nasib baik tak jauh. Sorang tue, laki orang yang aku kenal time book fair. After book fair, mamat nie message. bagitau yang dia ada masalah dengan wife dia. Hello?!! Aku nie bukan kaunselor rumahtangga ok. Rumahtangga pun takde, lagi mau jadi kaunselor. Aku jawab kat mamat nie, stop mengadu about his marriage. Aku tak reti and tak mau amik tau. Sejak tue, aku stop reply message dia. Dia message, aku buat dunno. Dia call pun aku tak jawab. So, it ends there.
Satu kes lagi, time KPLI. Mamat nie mula-mula aku taktau yang dia dah kawin. Kenal time ade aktiviti KPLI. Punyalah dia suka kacau aku dan sangat mengambil berat kat aku, sampaikan orang tersalah sangka. Orang lain ingat itu bf aku. Then, satu hari aku pun tertanya la, wife sihat? Ntah, tetiba nak bertanya. (Allah nak tunjukkan kat aku kot??) Dia pun jawab sihat alhamdulillah. Pastue terus la aku tanya pasal anak pulak. Semuanya sebab nak selidik. Dia terus cakap yang anak sulung dia sakit. Dalam pada bercerita pasal anak tue, bleh pulak wat kuar statement; “kenapalah saya tak jumpa awak dulu?” kepala hotak ko!! Jangan sesekali ko wat statement yang akan menghancurleburkan hati insan sekaum aku, bengong!! Aku pun jawabla, nasib baik jugak tak jumpa awal. Kalau tak, tak mustahil, dia akan cakap macam tue kat perempuan lain. It ends there, too.
Ada sekali lagi, pasal sorang tunangan orang. Baru bertunang tapi dah pikir nak pasang dua. Hello guys!! Korang ingat perempuan yang belum bertemu jodoh or takde sesape nie desperate sangat ye? Tolonglah…jaga baik-baik apa yang korang dah dapat tue. Jangan esok-esok menyesal. Just remember one thing,
what you give, you get back!

No comments:

Post a Comment