Friday, July 24, 2009

kisah kisuh kisih

Kenapa kan, bila something wrong jek, muka I terus dapat mempamerkan ketidakselesaan itu? Adakah ini normal? Huhuhu…paling ketara jika satu hari I tak menegur seluruh sekolah. My kerani will tegur me and terus dia bagi macam-macam nasihat. “tak elok tak senyum. Ada masalah pun kena senyum.” Hehehe…bukan sengaja taknak senyum. Tapi, kadang-kadang sesuatu perkara itu jadi, and distract my attention. I know that my kerani memang taknak semua cikgu masam-masam muka. Tapi, it just happens. Sorry la sir, I tak tau pulak my sourness akan menyebabkan suasana tak ceria. (hahahaha…P.E.R.A.S.A.N)
Tapi, bukan my kerani je yang cakap macam tue. My ex-colleagues pun. Dulu, if I tak tegur seluruh office (kununnya..), punya la susah hati dorang. Mesti terdengar ada yang bertanya kat orang lain dalam department itu, is there something wrong with me? Obvious sangat la yang aku nie memang becok, kecoh, riuh, and…..happy go lucky! Sebab tue, bila orang cakap aku pendiam, my good friends akan tergelak terguling-guling. Hehehe…bukan my good friends jek, my sisters and parents also will do the same thing.

Kadang-kadang nak jugak cuba jadi macam orang lain. I mean, yang tak banyak cakap. Orang tak berapa kenal. Tapi, langsung tak jadi! Macam weird jek bila I jadi pendiam. Agaknya, memang tak boleh tak consume capacity words yang ditetapkan untuk seorang perempuan. Hahaha…ntah pape.

Last Wednesday, dapat message dari one of my sisters. “along, kak ila ade story tapi takde kredit. Dia kata kalau along ‘terlebih’ duit, call dia.” Me as usual, for my siblings, will do everything that I can. so I called miss ila. Aku ingat dia nak bagitau dia nak kawen ke, tak cukup duit ke, nak balik raya ke. (Wee huuuu...hahaha) Rupa-rupanya, keexcitedan dia nak bercerita tentang seorang senior dia, yang sama sekolah rendah dengan dia, dan adalah bekas rakan sekelas aku time sekolah rendah. Ha kau! Amik! Panjang gilos link nye! Aku pun teruja gak mendengar cerita dia.

Yang aku kesian sikit kat dia, selalu jek dia kenal kawan-kawan aku. Tapi, aku…bukan tak kenal kawan-kawan dia, tapi kurang kenal or cam. Tak macam dia. Ye lah kot, aku kan suka bercerita. So nye, dari situ lah dia kenal kawan-kawan yang terlibat secara langsung or tak langsung dengan aku. Hehehe…sorry la sis, bukan sengaja nak susahkan ko dengan cerita-cerita aku. Tapi, ngan sapa lagi aku nak share kan? Hahahaha…tapi, memang selalunya dia jek yang terjumpa kawan-kawan sekolah rendah aku. Nak buek camno, makcik nie pun leh tahan friendlynya. So, no wonderla kan? Huhuhu

No comments:

Post a Comment